valkval

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Omslag

Av Kicki - 15 september 2013 20:24

 

Idag har jag varit riktigt duktig faktiskt och tagit mig hela den långa vägen till en vallokal. I kilometer räknat kanske inte avståndet är oöverstigligt, utan det är nog mer på det mentala planet som det tar emot lite. Det är en medborglig rättighet att få rösta över huvud taget, och jag har inga som helst problem med att rösta just för att vara solidarisk med alla som på olika platser runt vår jordglob får sätta livet till när de kräver samma rättighet. Men det räcker ju lixom inte! Jag tycker ju att det är viktigt att också ha en viss hum om VAD jag ska välja på också...


För mig blir det så otroligt märkligt hur man kan göra partipolitik av gudstjänstliv och församlingsarbete. Jag tycker inte det är ett dugg märkligt att det inte är mer än ca 12% valdeltagande i kyrkovalet. För vad är det egentligen vi väljer mellan..?? Jag har en ganska god bild av vad jag själv tänker och tycker, men inte en blekaste aning om vad alla kandidater på de färgglada lapparna vill. Det kändes hur konstigt som helst att leta efter bostadsorter i stället för namn...


Och i kväll började det att regna! Efter hur många veckor som helst med uppehållsväder och värme har det alltså blivit en ny riktning även vädermässigt. Hej mörker, hej lera och hej grusig hall... När man nu är så korkad så man väljer att ha husdjur som både är ute och inne, så får man kanske skylla sig själv. Men jag ser inte fram emot det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 september 2013 08:38


Skogen har varit fullkomligt översållad med både blåbär och lingon denna sommar. Och vilken sommar! Det är väl länge sedan den har varit så "lagom med allt" som i år?! Ett pärlband av soliga dagar med lagom temperatur. Hösten har börjat precis i s...

Av Kicki - 11 september 2013 00:07


  Vet ni om att vi faktiskt har ett "riktigt" val att göra senast på söndag? Kommer man gå ur huse? Kommer valet diskuteras i alla viktiga medier? Kommer representanter få sitta i debattprogram och försöka övertyga ännu valvilla? Nä - det kommer i...

Av Kicki - 10 september 2013 23:01


      Tja, vilken väg ska man egentligen välja i livet? Det ser trots allt lika "öken" ut överallt faktiskt. Fast det ligger något i det som kaninen i Alice i Underlandet sa; "om du inte vet vart du är på väg så spelar det ingen roll vilken väg du...

Presentation


Livet är en lång upprepning av olika val. En del är självklara och nästan enkla, och andra känns i princip omöjliga. Du väljer!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards